0

Bahagi-bahagikan

Peperiksaan akhir di Kolej hanya tinggal 15 hari sahaja lagi. Kedengaran seperti jauh lagi, bagaimana jika saya sebut hanya tinggal 2 minggu sahaja lagi. Kedengaran seperti sudah hampir. Jika saya tolak pula dengan masa tidur, masa rehat, masa main dan segala masa yang terbuang, mungkin hanya tinggal bagi saya cuma seminggu sahaja lagi. :c 

Tugasan-tugasan dalam kelas masih ada yang tidak disiapkan lagi. Mesti siapkan sekarang juga!!. :Fire 

Hidupkan enjin, mulakan langkah, usah berlengah-lengah lagi, mulakan ulangkaji pelajaran sekarang.

Hari-hari yang kian suntuk memerlukan teknik ulangkaji yang berkesan. Cara yang terbaik bagi saya: ulangkaji sedikit-sedikit tetapi dilakukan secara berterusan dan bukannya hangat-hangat tahi ayam. xP 

Ada tetapinya, tetapi jika sudah terlalu lambat dan sudah tersangat hampir hari peperiksaan itu, percepatkanlah langkah ulangkaji itu. Pecut tetapi jangan sehingga terbabas. 

Oleh itu, ayuh mulakan langkah sekarang. Mulakan! :e 

Perkongsian:

  • Orang yang berjaya adalah orang yang tidak suka menangguhkan perkara yang ingin dilakukannya.
  • Jika perkara yang ingin dilakukan terasa berat dan susah, pecahkannya ke dalam beberapa bahagian dan selesaikannya secara berperingkat.
  • Sedikit-sedikit lama kelamaan akan menjadi bukit.

Sekian sahaja untuk kali ini. Jika anda mempunyai sebarang perkongsian tambahan, amat saya alu-alukan

Semoga anda 'gembira' setiap kali membaca di blog ini. :Rainbow 

Jumpa lagi.

0 comments:

Post a Comment

Back to Top