0

Keboringan mencetuskan IDEA?



Pelik juga artikel kali ini.. tetapi itulah yang saya ingin kongsikan dengan anda semua..

Ceritanya begini.. pada siang hari ini di rumah, saya amat boring, tidak tahu nak buat apa, maklumlah hari cuti..he. Sambil berbaring di atas katil, tiba saya terpandang papan tulis putih (whiteboard) tersandar di dinding yang sudah sekian tidak disentuh..lantas datang idea di fikiran saya: ada guna juga papan ni, boleh saya gantung berhampiran meja study. Dengan sedikit perancangan, saya pun bertindak mencari tali, mengikatnya di papan dan seterusnya menggantungkannya di paku yang telah tersedia ada di dinding, nah sekarang bolehlah saya meletak apa2 maklumat di papan ini..he2 :-)..begitulah kisahnya..

Pengajaran:

1) berfikir dahulu sebelum melakukan sesuatu, bukankah perancangan itu sangat penting.


2) setelah menimbang beberapa perkara, maka teruslah bertindak, jangan tunggu
2 kerana dunia ini semakin pantas.

3) segala tindakan mestilah berdasarkan perancangan dan tidak terburu-buru.


4) adakah boring itu mencetuskan idea? komen anda.


0 comments:

Post a Comment

Back to Top