0

2S: Selamat & Semoga

1 Mei merupakan hari yang dinanti-nantikan. Oleh itu, selamat bercuti kepada para pekerja yang bercuti pada hari ini. :Tone 

Seorang demi seorang rakan-rakan yang tinggal berjauhan telah pulang ke rumah masing-masing. Rakan-rakan lain akan pulang juga selepas beberapa hari.

Hanya tinggal saya dan beberapa rakan lain di sini kerana rumah kami berdekatan dengan Kolej. Oleh itu, tidak perlulah kami pulang kerana setiap hari kami sentiasa pulang ke rumah. hehe. Kami hanya melambaikan tangan kepada rakan-rakan yang pulang, seorang demi seorang.

eh2..jangan bersedih! :e 

Rakan-rakan yang masih tidak pulang: terdapat di antara mereka yang sibuk menulis 'resume' untuk memohon pekerjaan. Beberapa rakan lain pula sibuk mencari-cari jawatan kosong di beberapa sektor swasta atau kerajaan. Selain itu, terdapat juga beberapa rakan yang berhasrat menyambung lagi pengajian. Walau apa sekalipun pilihan yang akan dipilh, moga lakukan yang terbaik. :d 

Saya pula? Saya bercadang ingin menyambung lagi pengajian saya. Selain itu, saya bercadang ingin mencari pendapatan sampingan secara sambilan melalui internet dan penulisan. Itulah perancangan saya untuk tempoh ini. Semoga segala perancangan kita akan membuahkan hasil, dengan izin daripadaNYA. :h 

Perkongsian:

  • Hidup ini merupakan suatu proses pembelajaran. Ketahuilah!
  • Walau apa sekalipun yang kita lakukan, lakukanlah yang terbaik. Buat habis baik!
  • Perancangan itu penting dan ia mestilah disusuli dengan tindakan. Bertindaklah!

Sekian sahaja untuk kali ini. Jika anda mempunyai sebarang perkongsian tambahan, amat saya alu-alukan.

Semoga anda 'gembira' setiap kali membaca di blog ini. :Rainbow 

Jumpa lagi.

0 comments:

Post a Comment

Back to Top