0

Simpang 3

Hari ini, berakhirlah peperiksaan akhir saya di Kolej. Secara tidak rasminya saya dan rakan-rakan telah mencapai kelulusan Ijazah Sarjana Muda (B.A) dalam bidang yang diceburi. Pasti gembira dan seronok. :h 

Akan tetapi, ada sesuatu yang membuatkan saya dan beberapa rakan lain tidak begitu gembira dengan pencapaian ini? Hal ini kerana dengan berakhirnya pembelajaran kami pada peringkat ini, maka bermulalah pula pembelajaran pada peringkat yang baru. Peringkat yang pastinya menjanjikan dugaan yang lebih berat untuk dihadapi. :Fire 

Sesungguhnya peringkat ini terdapat beberapa pilihan yang agak sukar untuk dipilih. Secara khususnya terdapat 3 pilihan yang mengelirukan kami; sambung belajar, mencari pekerjaan, atau berkahwin. Pilihan manakah yang perlu diutamakan? Setiap satu daripada pilihan tersebut mengandungi beberapa persoalan yang merumitkan kami lagi.

Sambung belajar: di mana? jenis bidang? sumber kewangan?
Mencari pekerjaan: jenis pekerjaan? mulakan perniagaan?
Berkahwin: modal? hehe.. :e 

Demikianlah beberapa persoalan dan juga persoalan-persoalan lain yang semakin bermain di fikiran. Pilihan manakah yang terbaik?

Perkongsian:

  • Hidup ini merupakan suatu proses pembelajaran. Beruntunglah bagi sesiapa yang belajar dan mengambil pelajaran daripadanya.

Sekian sahaja untuk kali ini. Jika anda mempunyai sebarang perkongsian tambahan, amat saya alu-alukan.

Semoga anda 'gembira' setiap kali membaca di blog ini. :Rainbow 

Jumpa lagi.

0 comments:

Post a Comment

Back to Top